zaterdag 15 december 2018

Borduur je Snijmal


Zodra ik de voorkant van de nieuwe voorjaar/zomer catalogus zag en de Needle Point Nook suite wist ik, dat ik deze stans wilde borduren.
Een grote borduurring, dunne ongebleekte katoen erin gespannen en de stans door de bigshot met dun patroon papier.
Het papier met de goede kant boven op de achterkant van de stof vastgezet met tissue tape langs de randen.

Nu begon mijn persoonlijke uitdaging met geduld...... alles in stiksteekjes door de gaatjes van het papier heen. Dat duurde ongeveer twee uur....
Omdat je door mijn stof heen kunt kijken, moesten eerst alle draadjes weggestopt worden en daarna het papier verwijderen.
Een heel karweitje, aangezien alles vast genaaid was. Heel geduldig met een speld een beetje peuteren zonder de stof of het borduurwerk te beschadigen.
Gelukt!

Daarna dezelfde truc met de stiksteekjes label stans.

Een dik boek eronder gelegd en de tekst in zwart gestempeld.

Verder had ik nog niets aangeraakt van deze suite... nu de stempels uitproberen.
Het zijn distinctive stempels die wat extra aandacht vragen. Donkere kleuren geven een beter resultaat dan lichte, een zeer stevige prikmat eronder helpt ook.
Een aantal zijn twee kleurig, dit m.b.v. spons daubers.
Een aantal takjes gestanst, een paar gestempeld en alles uitgestanst.

De vlindertjes eerst met de kleine massieve vlinder en meerdere kleuren uit het Butterfly Gala set, daarna de stiksteekjes vlinder er overheen.

Nog een paar schattige knoopjes uit de suite en de borduurring kan aan de muur.

GEBRUIKTE MATERIALEN
Inkpads
Crushed Curry, Real Red, Tranquil Tide, Basic Black, Peekeboo Peach (R).
Stempels/stansen
Needle Point Nook Suite/bundle
Verkrijgbaar vanaf januari

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sunday Bloghop Snowfall

  Sunday bloghop! Scrol vooral naar beneden om de lijst met andere deelnemers te zien, klik op een naam en bewonder alle prachtig...

Populaire berichten